8.rakstu krājums (2021)
Datums: 2021.gada 27.maijs
Ģimnāzijas raksti Nr.8 Ģimnāzijas raksti Nr.7 Ģimnāzijas raksti Nr.6 Ģimnāzijas raksti Nr.5
Ģimnāzijas raksti Nr.4 Ģimnāzijas raksti Nr.3 Ģimnāzijas raksti Nr.2 Ģimnāzijas raksti Nr.1
Mums joprojām aktuāls jautājums, kuru uzdevām pirmo „Spekkes lasījumu” dalībniekiem – kāds bija, ir un būs izglītota cilvēka ceļš uz Latvijas valsti un kāda loma šajā ceļā ir skolai, precīzāk, ģimnāzijai. Ir Latvijas valsts, ir ceļš, bet gājēji mainās – pieaug, gūst pieredzi un… var mainīt arī ceļa gaitu, kaut mērķis paliek tas pats. Vai kaut kas mūsdienu mainīgajā pasaulē var būt ilgstoši? Gribas ticēt, ka ir. Vismaz izglītībā. Tas nenozīmē sastingumu, apstāšanos, bet skaidri iezīmētu virzību, mērķtiecīgu izaugsmi. Par ilgtspējīgu attīstību vispirms aicinām aizdomāties „Ģimnāzijas rakstu” 8. krājuma autorus.
Krājums tematiski sabalsosies ar 3.konferenci „Spekkes lasījumi” 2021.gada novembrī.
Ģimnāzijas rakstu 8.krājuma ekslibris (autore Kristīne Gundarina)
ĢIMNĀZIJAS RAKSTI. 8.KRĀJUMS
SATURS
ŠODIENAS ĢIMNĀZISTS
Elīza Anna Šperberga. Ģimnāzija – visu iespēju skola
Alise Jaunsleine. Būt gudram skolēnam
Laura Kuplā. Ģimnāzista skolas ikdiena
Veronika Jociene. Šodienas ģimnāzists un viņa kvēlākie mērķi
Reinis Gustavs Ignatjevs. Mediju un skolēnu saskarsme digitālo pārmaiņu laikā
Helēna Rozentāle. Vai Covid-19 var pozitīvi ietekmēt skolēnus?
Nika Strēle. Es – ģimnāziste
Kristīne Gundarina. Prieks, drosme, pašapziņa jeb mūsdienu ģimnāzista veiksmes atslēga
CEĻĀ UZ KVALITATĪVAS IZGLĪTĪBAS IEGUVI ĢIMNĀZIJĀ
Līvis Lāma. Izglītības kvalitātes koncepcija kā kompass vēlamo rezultātu sasniegšanai
Dagnija Deimante. Pārdomas attālinātās mācīšanās gada izskaņā: kā attīstīt starpkultūru kompetenci
Andris Ģērmanis. Piedzīvot Krišjāņa Barona kultūrģeogrāfisko ceļu
Signe Berga. Atbalstoša vide skolā: skolēns un skolotājs
Felikss Rekovičs. Emocionālā labsajūta klasē attālinātā mācību procesā laikā
Alens Kozjura. Attālināto mācību īstenošana: problemātika un ieguvumi
Līva Kristiāna Zīverte. Laba izglītība ir ne tikai laba programma
Raivo Kalderauskis. Mācības dzīvei no ģimnāzijā pavadītā laika
NĀKOTNES ZĪMES ŠODIENAS ĢIMNĀZIJĀ
Helvijs Valcis. Pirmie soļi Skola2030reformu ceļā
Artis Freimanis. Inženieris – nākotnes veidotājs
Sandra Okuņeva. Teātra mākslas priekškaru skolā paverot
Aiga Jaunskalže. Mācīt un mācīties attālināti – tas nozīmē sadarbību
Undīne Una Heidemane. Prasme mācīties
Edgars Pankratovs. Mācības attālināti: tehnoloģijas un sadarbība
Inga Ekuze. Mācīšanās mūža garumā
Aija Melle. Uzticēšanās kultūra
PIEDERĪBA ĢIMNĀZIJAI – ORGANIZĀCIJAI, KAS MĀCĀS
Emīls Ozoliņš. Kas mēs esam un no kurienes mēs nākam jeb piederība ģimnāzijai
Rebeka Zvirbule. Pēdu nospiedumi skolas mežā
Kārlis Džeriņš. Rokas, kas veido
Raivo Špaks. Vecāku, absolventu līdzdalība dažādos skolas dzīves procesos
Ineta Drēže, Sandra Zāle-Zālīte. Karogs – katram laikam savs
Aloida Baķe. Ja šodien skolu apciemotu Arnolds Spekke