IESKRĒJIENS 7.klasēm

Datums: 2020.gada 25.septembris

par_projektu atbalsts soli pa solim_aktiv ieskrejiens

lv

 

Šajā mācību gadā 7.klases skolēniem, uzsākot gaitas ģimnāzijā, ir iespēja piedzīvot speciāli ģimnāzistiem radītu saliedēšanās pasākumu, tādējādi uzsākot dalību Es projektā "Ieskrējiens". 7. un 8.septembrī jaunie ģimnāzisti piedalījās projekta pirmajā aktivitātē, kas bija klases kolektīva iepazīšanas pasākums, kas ļāva klasesbiedriem uzzināt par citu hobijiem un brīvā laika pavadīšanas veidiem. Skolēniem bija iespēja iejusties jauno uzņēmēju ādā, cenšoties tikt pie tik ļoti nepieciešamajiem puzles gabaliņiem. To visu papildināja citas dažādas neformālās izglītības aktivitātes. Pēc pasākuma jaunieši atzina, kas šī ir bijusi pieredze, kas daudz ātrāk ļauj paskatīties uz saviem klasesbiedriem ārpus skolas sola. 

Tiekamies jau nākamajās projekta aktivitātēs. Projektu realizē biedrība "Sabiedrības attīstības centrs". Pasākums tiek organizēts sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenoto Eiropas Sociālā fonda projektu Nr.8.3.4.0/16/I/001 Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai “PuMPuRS”. Šo projektu pilnībā finansē Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/l/001

 

 

 

 

 

ABSOLVENTS IEDVESMO SEPTĪTKLASNIEKUS

Autors: Jurģis Krugļikovs

 

 

Piektdien, 21. maijā,  ieskandinot ikgadējo Vienotības skrējienu, kurš saprotamu iemeslu dēļ šogad norisinājās citādākā formātā, projekta "Ieskrējiens" ietvaros 7. klašu jauniešiem bija iespēja virtuāli tikties ar Latvijas bobsleja izlases stūmēju un ģimnāzijas absolventu Matīsu Mikni, lai diskutētu par vienotības, mērķtiecības, neatlaidības, grūtību un šķēršļu pārvarēšanas  nozīmi.

 

Matīss dalījās ar savu stāstu, kā ir nonācis līdz bobslejam, kāda ir viņa ikdiena kā profesionālam sportistam, kā arī dalījās atmiņās par saviem skolas gadiem un skolotājiem.

 

Matīss vairākkārt akcentēja to, cik milzīga loma viņa dzīvē ir fiziskām aktivitātēm un rūpēm par savu fizisko un mentālo veselību un ka pats galvenais dzīvē ir neapstāties un iet pretī izvirzītajiem mērķiem soli pa solim ik dienu gan mācībās, gan sportā, jo rezultāti bieži vien ir savstarpēji saistīti. Pati galvenā gudrība – izturēt grūtības, pārvarēt šķēršļus, jo centīgs, ilglaicīgs darbs, analizējot savas kļūdas, veicot uzlabojumus, precizējot mērķus, palīdz virzīties uz labākiem rezultātiem.

 

Tā kā šī saruna iekrita vienā dienā ar Latvijas Olimpisko dienu un Matīss gatavojas nākamgad gaidāmajām Ziemas olimpiskajām spēlēm, jaunieši novēlēja Matīsam izcīnīt augstas vietas tajās un pārvest mājās medaļas, kuras varētu pēcāk parādīt arī ģimnāzijas jauniešiem.

 

Pasākums tiek organizēts sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenoto Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai “PuMPuRS”.

 

Šo projektu pilnībā finansē Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/l/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanai” (PuMPuRS).

 

Skolēni atzina, ka šādas sarunas ir vērtīgas.  Dažas atziņas:

“Man patika, ka bija iespēja uzzināt vairāk par bobsleju. Prieks, ka atbildēja uz mūsu jautājumiem. Man visvairāk noderēja Matīsa atbilde par to, ka nekad nevajadzētu padoties, bet turpināt darīt to, ko tu dari.” /Ance/

 

“Es no šīs stundas guvu labāku izpratni par to, cik grūti ir tikt uz olimpiskajām spēlēm. Uzzināju daudz ko jaunu par bobsleju un sportu kopumā. Sapratu, cik daudz sports palīdz dzīvē un ikdienā, ka sportā nekur tālu nevar tikt ar sliktām atzīmēm skolā.”  /Oskars/

 

“No šīs mācību stundas es ieguvu to, ka vienmēr būs kādi šķēršļi, kuriem ir jātiek pāri. Ka nevar padoties un ir jācenšas līdz galam. Man ļoti patika šī mācību stunda. Patika klausīties, kā viņi stāstīja par skolas gadiem un saviem panākumiem. Patika arī beigās atbildēt uz dažiem jautājumiem.” /Nikola/

 

 

 

Paātrinājums  - AS, mācību gadu noslēdzot

 

31. maijs lielākajai daļai skolēnu ir mācību gada beigas.

 

Kaut arī aizvadītais gads ir bijis dažādiem izaicinājumiem bagāts, tomēr šajā ziņā nekas nemainījās. Par godu mācību gadu noslēgumam Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas skolēniem projekta "Ieskrējiens" ietvaros tika noorganizēta tiešsaistes tikšanās, lai atskatītos un izvērtētu aizvadīto gadu.

 

Projekta dalībnieki klašu kolektīva ietvaros rezumēja aizvadīto mācību gadu no dažādiem aspektiem, kā arī izteica savus vēlējumus un prognozes mācību procesam, atgriežoties tajā pēc vasaras.

 

Tikšanās rezultātā katra klase izveidoja infografiku, kas sastāvēja no attēliem, kuri vislabāk raksturo dažādās mācību gada šķautnes. Projekta vadītāji katram skolēnam arī uzdeva "vasaras darbiņu" - video ar sarakstu ar lietām, kā interesanti pavadīt vasaru, lai pēc garās ziemas mājās izmantotu vasaru, lai gūtu prieku un enerģiju tālākajam.

 

Pasākums tiek organizēts sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenoto

 

Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai “PuMPuRS”.Šo projektu pilnībā finansē Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/l/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanai” (PuMPuRS).

 

Aptauja

 Aptauja

Aptauja

Aptauja

 

 

 

Pasākums – “Kļūsti mūsējais”

 

14.oktobrī skolēnu parlaments, sadarbojoties ar projekta vadītājiem-absolventiem, aicināja 8. klašu skolēnus uz pasākumu “Kļūsti mūsējais”. Pagājušajā mācību gadā pandēmijas dēļ šis pasākums netika īstenots, skolēni lielāko daļu mācību gada pavadīja, mācoties attālināti, tāpēc viss gandrīz kā pirmo reizi. Iespēja iepazīt skolas vidi, klases biedrus, lielos skolas biedrus –vidusskolēnus, kuri bija sarūpējuši pārsteigumu – skola bija pārvērsta planētu pasaulē. Bija nepieciešama skolēnu palīdzība avarējuša kosmosa kuģa glābšanā, un, apceļojot visas planētas, pildot dažādus uzdevumus, gan šifrējot ciparus un burtus, gan sakarsējot kādu planētu, dejojot vienotā ritmā, gan pārvarot šķēršļu joslas, gan izzinot ķīmijas noslēpumus utt., tika iegūti četri akmeņi - skolas vērtības jeb atslēgas vārdi – lepnums, vienotība, atbildība, gods -, kas palīdzēja izglābt avarējušo kosmosa kuģi.

 

Skolas aulā nodotais zvērests, mirdzošās astotklasnieku acis, paldies vārdi pasākuma vadītājiem- baltajos tērpos tērptajiem astronautiem – liecība pasākuma augstajai kvalitātei, piederības apziņas stiprināšanai skolai.   

 

 

 

Mākslas terapijas pasauli iepazīstot

 

27. un 29.oktobrī, lai arī attālināti, visu 8.klašu skolēni kopā ar mākslinieci Inetu Stadgali varēja ielūkoties mākslas terapijas jēdzienu un iespēju klāstā, ieskatīties neironu tīklu un dabas līnijās, savā un visa apkārtesošā unikalitātē un kopā izmēģināt kādu sevi izzinošu, stiprinošu un līdzsvarojošu zīmēšanas pieeju, izzīmējot un uzzīmējot personīgi sev svarīgo. Gatavo zīmējumu bija iespēja nosūtīt māksliniecei un saņemt arī rakstisku atgriezenisko saiti, atbildes uz jautājumiem par zīmēšanas tehniku.

 

„Iepriecina saņemtie zīmējumi un mākslas terapijas spēja izcelt katra cilvēka unikalitāti ar vienkāršiem līdzekļiem – pildspalvu, krāsainajiem zīmuļiem, flomāsteriem, marķieriem un baltu lapu,” saka Ineta, „ tas, ka, veicot vienus un tos pašus soļus,  katrs cilvēks nonāk pie sava risinājuma, atziņas, pie unikāla zīmējuma, kura uzdevums ir palīdzēt pārkāpt kādam lielākam vai mazākam šķērslim  savās sajūtās un mijiedarbē ar pasauli.”

 

Savukārt skolēni  savās atsauksmēs par ieguvumiem šajā nodarbībā atzīst, ka ir uzzināts, ka

  • mākslā var parādīt cilvēka jūtas, ka mākslas terapija ir veids kā izpaust savas emocijas un sajūtas
  • māksla palīdz atbrīvoties no stresa, ka ir tik daudzi veidi, kā tikt vaļā no stresa vai kādas nepatīkamas situācijas
  • mākslas terapija nav piemērota visiem, jo kādu tā var sakaitināt utt., bet mani tā it kā nomierina
  • var uzzimēt savas emocijas un tās pārveidot par zīmējumu
  • kā tikt galā ar dusmām
  • māksla ir nomierinoša
  • es izzināju sevi un atbrīvojos no nepatīkamām emocijām zīmējot
  • šodien mācītais būs noderīgs tālāk dzīvē
  • bija interesanti pavadīt laiku un uzzināt jaunas lietas kopā ar klasesbiedriem.

 

Īpaši šajā laikā, kad skolēniem nav iespējas komunicēt citam ar citu klātienē, kad arvien vairāk jauniešus skar mentāla rakstura problēmas, šī bija lieliska  iespēja palīdzēt  jauniešiem sekmēt sevis apzināšanos, paaugstināt pašvērtību.

 

Pasākums tika organizēts sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenoto Eiropas Sociālā fonda projektu Nr.8.3.4.0/16/I/001 Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai “PuMPuRS”.

 

 

 

Ko īsti nozīmē būt ģimnāzistam?

 

Līdz ar 2021.gada un mācību semestra noslēgumu 17.decembrī punkts tika likts arī projektam “Ieskrējiens” 8.klasēm. 

 

Projekta realizācija sākās 7.klasēm, bet pandēmijas ierobežojumu dēļ tas turpinājās 8.klasēs. Noslēdzošā projekta aktivitāte norisinājās skolā, papildinot jau tā aktīvo rosību gandrīz katrā mācību kabinetā, kur vidusskolēni gatavojās  literāri muzikālajiem priekšnesumiem. Ģimnāzijas 8. klašu skolēniem bija iespēja radoši izpausties, veidojot savu klases biedru portretus un cenšoties atbildēt uz jautājumu “Ko īsti nozīmē būt ģimnāzistam?”.

 

Aktivitāti paspilgtināja 2021. gada ģimnāzijas absolventes Kristija, Sanija un Madara, kuras vadīja diskusiju par tēmu “Viltus ziņas un dezinformācija”, pēc kuras jaunieši atzina, ka daudz rūpīgāk piedomās par sociālo tīklu un tajos atrodamās informācijas lietošanu.

 

Nobeigumā katrs dalībnieks saņēma svētku gardumu paciņu kā pateicību par piedalīšanos projektā.

 

Organizatoru vārdā - liels paldies visiem dalībniekiem par aktīvo dalību visās projekta aktivitātēs.

 

Pasākums tiek organizēts sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenoto Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai “PuMPuRS”.

 

Šo projektu pilnībā finansē Eiropas Sociālā fonda projekts Nr.8.3.4.0/16/l/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanai” (PuMPuRS).