Skolotāju publikācijas: materiāli
Individuāli sagatavojot dažādus resursus stundām, kopīgās mācīšanās reizēs, piemēram, nodarbību ciklā “Kolēģi mācās no kolēģiem” (2019 – 2024), kā arī skolotāju sadarbības projektos tapuši materiāli, kurus konkrēti Liepājas Valsts ģimnāzijas skolotāji vai sadarbības grupas piedāvājušas publicēšanai un kurus var izmantot ikviens interesents. Lai noder!
Snieguma līmeņu aprakstu jeb SLA labās prakses piemēri
“Snieguma vērtēšanai un snieguma līmeņu aprakstu (SLA) jeb rubriku izmantošanai snieguma vērtēšanas kontekstā var būt liela pozitīva ietekme uz mācīšanu un mācīšanos.
Veidojot vai izvēloties skolēnu snieguma vērtēšanas instrumentus, skolotājam var rasties padziļināta izpratne par sasniedzamo rezultātu, viņš var sākt pievērst vairāk uzmanības augstākas domāšanas prasmēm. Skolēnam kļūst skaidri kvalitatīva snieguma kritēriji, veidojas izpratne par darba aspektiem, kurus nepieciešams pilnveidot.
Izvirzot skaidrus un konkrētus kritērijus, ir iespējams piedāvāt laba snieguma aprakstu, kas var kalpot kā signāls turpmākas attīstības virzienam un palīdzēt identificēt konkrētas darbības jomas, kurās nepieciešami uzlabojumi.”
Avots: Mācīšanās lietpratībai, 3. nodaļa, Kā vērtēt kompleksu sniegumu?, LU SIIC
-
Inga Holande: SLA mājas lasīšanai angļu valodā vidusskolā
-
Ināra Vilgerte: SLA publiskajai runai svešvalodā
-
Ināra Vilgerte: SLA prezentācijai svešvalodā
-
Otro svešvalodu MK: SLA prezentācijai krievu valodā vidusskolā
- Aiga Jaunskalže: MODEĻA snieguma līmeņa apraksts
- Normunds Dzintars: SLA: savrupinājumu atpazīšana, lietošana un atdalīšana
- Vintra Braša: SLA skatuves runai
- Dabaszinātņu MK: SLA skolēna pētnieciskajai darbībai dabaszinātņu mācību priekšmetos
-
L.Lepse, E.Sirotina: Pašvadītas mācīšanās SLA
- Sociālo zinātņu MK: SLA avotu analīzei vēsturē pamatskolai
- Sociālo zinātņu MK: SLA avotu analīzei vēsturē vidusskolai
-
Sociālo zinātņu MK: SLA argumentam (10.klase)
-
Sociālo zinātņu MK: SLA tēmai “Apgaismība” (8.klase)
- Angļu valodas MK: SLA vizuālajai prezentācijai angļu valodā
- Angļu valodas MK: SLA esejai angļu valodā
-
Angļu valodas MK: SLA lietišķai vēstulei
- Matemātikas MK: SLA skaidrošanas prasmei – izpratne
- Sandra Šulme: SLA pētījumam 11.klasei par statistiku
- Sandra Šulme: Komandas darba izvērtējums. SLA 10.klasei
Metodiski materiāli IT jomā
- Artis Freimanis, Edgars Pankratovs, Felikss Rekovičs, Sandra Šulme, Liāna Kravcova. Metodisks materiāls skolotājiem “Darbs ar skolēniem dažādās tiešsaistes platformās”
-
Artis Freimanis. Metodisks materiāls skolotājiem par aplikācijas “Video Maker” izmantošanu
- Artis Freimanis. Metodisks materiāls skolotājiem par aplikācijas “ClassDojo” izmantošanu mācību procesā
- Edgars Pankratovs, Felikss Rekovičs. Metodisks materiāls skolotājiem “Darbs ar video redaktoru”
- Edgars Pankratovs, Felikss Rekovičs. Metodisks materiāls skolotājiem "Prezentēšanas un uzskates rīku tehniskā ētika, biežāk sastopamās kļūdas, to risinājumi"
- Inese Briška.Metodiskais materiāls: virtuālā līmlapiņu siena www.linoit.com
- Arnolds Šablovskis. E-apmācība fizikā: Moodle, uzdevumi.lv, GenNexis iespēju izmantošana
MĀCĪBU PROCESA DIFERENCIĀCIJAS LABĀ PRAKSE
KĀ SKOLĒNAM MĀCĪT MĀCĪTIES
- Žaneta Flaksa-Dzeguze. Kā pētīt dzeju 11.klasē
- Dace Groduma-Vīriņa, Vintra Braša. Esejas rakstīšanas principi latviešu un angļu valodā
-
Zane Sproģe.Dzīves vērtību mācīšanās uz skatuves, izmantojot kultūras norisi
- Gunita Alondere. Kā izstrādāt radošu projektu “Apvienotā Karaliste” 7.- 9.kl. angļu val. stundās: informācija skolotājiem ŠEIT un informācija skolēniem ŠEIT
- Dagnija Šimanska. Kā iemācīties dzejoli krievu valodā: pārdomas, stratēģijas un labās prakses piemēri
- Ināra Vilgerte. Kā gūt panākumus mācībās
- Žaneta Flaksa – Dzeguze. Pieredzes materiāls “Kā strādāt ar G.Priedes lugas “Zilā” tekstu 9.klases literatūras stundās”
Pētniecība mācību procesā: metodisku materiālu publikācijas šeit
“..svarīgi palīdzēt skolēnam attīstīt pētniecisko prasmi, lai, balstoties uz esošajām zināšanām un prasmēm, savas dzīves gaitā nepārtraukti spētu un sekotu līdzi jaunākajiem atklājumiem un prastu iemācīties (atklāt) visu sev dzīvē nepieciešamo.”
Avots: Daiga Kalniņa. SKOLĒNA PĒTNIECISKĀS PRASMES ATTĪSTĪBA DABASZINĪBU MĀCĪBU PROCESĀ
PAMATSKOLĀ (5. – 6. KLASĒ): promocijas darbs zinātņu doktora grāda iegūšanai (2010)
PIEREDZES APMAIŅA METODISKĀ CENTRA MEISTARKLASĒS: MATERIĀLU PUBLIKĀCIJAS
- 27.11.2020. – 10.12.2020.
- 20.04.2021. – 22.04.2021.
- 22.11.2021. – 24.11.2021.
- 07.02.2022. – 10.02.2022.
- 11.04.2022. – 13.04.2022.
- 06.02.2023. – 10.02.2023.
- 17.04.2023. – 20.04.2023.
- 25.11.2024. – 29.11.2024.
- 07.04.2025. – 15.04.2025.