Pateicība Liepājas Valsts ģimnāzijas skolotājiem 2023./2024.m.g. noslēgumā
Datums: 2024.gada 7.maijs Autors: Helvijs Valcis
2023./2024.m.g., īstenojot savas prioritātes – pašvadīta mācīšanās, individuāla atbalsta nodrošināšana, skolotāju sadarbība –, vēl aizvien esam ceļā uz to, kādi vēlamies būt.
Mūsdienīgā, konkurētspējīgā un atbalstošā vidē ikvienam ir iespējas individuālai izaugsmei, kā arī sadarbībai augstas organizācijas kultūras apstākļos:
- skolēni ir motivēti strādāt un mācīties, lai sasniegtu pašu izvirzītos mērķus izvēlētajā izglītības programmā, pacietīgi, patstāvīgi, zinātkāri un atbildīgi par pieņemto lēmumu īstenošanu,
- pedagogi ir savas jomas profesionāļi, toleranti, prot un grib strādāt komandā, atvērti jaunām idejām, ievēro kopīgi pieņemtos lēmumus un optimāli izmanto sadarbībai atvēlēto laiku profesionālai izaugsmei, ieinteresēti īstenot skolas ilgtspējīgas attīstības principus,
- vecāki atbalsta skolēnu centienus iegūt labu izglītību izvēlētajā skolā un skolas centienus to skolēniem nodrošināt,
- absolventi piedalās skolas attīstības vajadzību apzināšanā un īstenošanā.
Aizvien vairāk un biežāk mūsu dzīvi skar dažādas pārmaiņas, kuras kādā brīdī kļūst par mūsu ikdienu, tai skaitā arī skolas jaunais nosaukums – Liepājas Valsts ģimnāzija. Pārmaiņu ceļā liela nozīme ir cilvēka motivācijai, gribai un reālajai rīcībai, lai pārmaiņas kļūtu par ikdienu, tomēr gandarījumu un apmierinātību par paveikto lielā mērā nosaka tas, uz kurieni mēs ejam un vai fokusējamies uz jautājumu – kas darbojas vai ir labi un kā mēs varam to veicināt arī turpmāk. Mērķis ir uzdot jautājumu, kas ir uz risinājumu fokusēts.
Mēs katrs esam ieguldījuši daļu no sevis, lai mūsu prioritārie virzieni kļūtu par ģimnāzijas ikdienu, tādējādi aizvien vairāk pārredzot un sajūtot visu pietiekami komplicēto skolas ikdienas darba lauku. Mācību gada sākumā 11 sadarbības grupās mēs centāmies runāt katrs pats ar sevi un saviem kolēģiem, tā mēģinot mainīt fokusu: jebkuras skolā gūtās zināšanas skolēnam palīdzēs orientēties citās dzīves situācijās un nonākt pie risinājuma, balstoties uz pagātnē gūto pieredzi. Sākām ar vienkāršām ikdienas lietām un notikumiem saistībā ar skolēniem apgūstamo saturu un skolotāju profesionālo sadarbību.
Esmu pārliecināts, ka tikai šādi kopā darbojoties – sarunājoties, plānojot, reflektējot, saredzot veiksmes, meklējot risinājumus un kā darīt turpmāk – mēs esam bijuši veiksmīgāki savā ikdienas darbā un izpratnē par to, ka
- mācību procesā skolēnam ir jāiemācās domāt, iedziļināties, pašam mācīties un saprast, ko un kāpēc nepieciešams mācīties,
- mācības neapstājas ar skolas vai augstskolas pabeigšanu, jebkuram ir svarīgi saprast mācīšanās pamatbūtību.
KAM ES TICU? Tam, ka jūs, SKOLOTĀJI, esat tie, kas spēj iemācīt, spēj motivēt, spēj ieinteresēt un spēj mainīt to, kā turpmāk attīstīsies mūsu bērnu nākotne un cik gatavi viņi būs mācīties vairāk, darīt vairāk.
Atzinībā un pateicībā –
Liepājas Valsts ģimnāzijas direktors Helvijs Valcis
Foto Edgars Pohevičs