Muzejpedagoģijas nodarbības Liepājas muzejā “Janis Rozentāls”

Datums: 2019.gada 19.marts

skolassoma

 

Stundas sākumā ierodamies Liepājas muzejā, ātri noģērbjamies un dodamies uz mazo zāli, kurā apskatām Jaņa Rozentāla gleznu izstādi. Mākslinieka darbi ir atvesti no piecu muzeju krājumiem, pārstāvēti dažādi žanri (ainava, portrets, klusā daba, figurālas kompozīcijas u.c.), kā arī dažādās tehnikās izpildīti darbi – eļļas glezniecība, pasteļa glezniecība, litogrāfija, ogles zīmējums – izstādes ekspozīcija ir ļoti daudzveidīga un interesanta.

 

 

Pēc izstādes apskates dodamies uz muzejpedagoģijas klasi un skatāmies dokumentālo filmu “Rozentāls 7”. Filmu skatoties, ir viegli iztēloties mākslinieka dzīves dažādo laika posmu vēsturisko, ekonomisko un sociālo situāciju. Uzdevums skolēniem  – uzrakstīt eseju par mākslinieka dzīvi un daiļradi. Šo uzdevumu pilda 10. un 11.klases.

 

 

7. un 8. klasēm uzdevums ir  turpināt kompozīciju, iesaistot zīmējumā mākslinieka gleznas fragmentu. Uzdevums skolēniem ir saprotams, un viņi to pilda labprāt.

 

 

Skolēnu atsauksmes:

  • Man patika viss, it īpaši skaistās gleznas, manuprāt, tas ir apbrīnojams muzejs.
  • Varēja iedvesmoties no Rozentāla darbiem.
  • Man patika, ka mums iedeva pamatu un ļāva zīmēt vienalga, ko mēs gribējām.
  • Bija interesanti, beidzot bija savādāka stunda. Neikdienišķa. Šādas stundas varētu biežāk. Vienīgais, nebija ērti zīmēt bez galda.
  • Patika stāsti, ko stāstīja par J. Rozentālu, iespēja apskatīt izstādi, sēdēt uz grīdas.
  • Man muzejā patika mājīgā gaisotne – varējām mierīgi visi kopā sēdēt uz spilveniem un zīmēt. Arī izstāde, ko apmeklējām, bija interesanta.
  • Patika, ka varējām visi kā viens kolektīvs kopā pasēdēt un labi pavadīt laiku, ļaujot savai iztēlei un domām plūst uz lapas.
  • Man patika apmeklēt muzeju un apskatīt gleznas, jo mazliet zināju Jani Rozentālu jau iepriekš, taču redzēt gleznas dzīvē vēl nebija izdevies. Filma bija emocionāla un aizkustinoša, tā palīdzēja izprast viņa dzīvesstāstu, kā arī mācīja par valsts vēsturi, ceļot mūsu patriotisma sajūtu.
  • Pozitīvais ir tas, ka stunda bija savādāka vidē un gaisotnē. Varējām apskatīt slavena mākslinieka darbus. Filma bija interesanta. Man patika.
  • Bija ļoti interesanti, jo varēja uzzināt jaunas lietas par mākslinieka dzīvesveidu, dzīves grūtībām un dažādiem veidiem, kā risināt problēmas. Bija jauki aiziet uz muzeju, jo šis apmeklējums deva iedvesmu, pozitīvas emocijas.
  • Man patika gājiens uz muzeju, jo nezināju par tādu autoru un biju priecīga viņu iepazīt caur mākslu un filmu. Man iepatikās viņa gleznas un viņa personība.
  • Man patika Jaņa Rozentāla mākslas izstāde, jo tā var labāk izprast mākslinieku. Es uzzināju, ka Janim Rozentālam labi padodas gleznot portretus un sievietes. Viņa sieva bija viņa mūza.
  • Šādas mākslas izstādes un muzeja apmeklējumi ir ļoti labi, tie paliek skolēnu atmiņā un palīdz iepazīt mākslinieku.
  • Man patika, ka mums rādīja filmu un vēlāk varējām redzēt gleznas dzīvē. Bija interesanti skatīties filmu, jo varēja redzēt, kas notiek mākslinieka prātā un kāda dzīve viņam ir bijusi.
  • Man patika atmosfēra muzejā, kā arī telpa, kurā skatījāmies filmu. Pati filma bija interesanta, jo lika aizdomāties par to, kā mākslinieka dzīvi ietekmē pasaule un veiksme.
  • Man patika uzzināt, kā 20. gs. gāja māksliniekiem.
  • Man muzejā patika smarža. Tā deva iespēju labi sakoncentrēties darbam. Un bija diezgan laba atmosfēra, lai zīmētu. Bija ērti.