Mācāmies darot mācību nedēļas “Kompetence darbībā” rezultāti

Datums: 2021.gada 4.jūnijs

No 24. līdz 28. maijam 7., 8., 10. un 11.klašu skolēni un skolotāji mācību nedēļu pavadīja citādāk nekā ierasts. Daudziem tā bija jauna pieredze, kas vainagojās gan ar veiksmes un gandarījuma sajūtu par paveikto, gan pārdomām par neizmantotajām iespējām.

 

Tā kā katram skolotāju pārim bija jāvada darbnīca gan 7.-8.klašu skolēniem , gan 10.- 11.klašu skolēniem, tad dažās darbnīcās skolēniem bija iespēja strādāt vecuma ziņā jauktās grupās, kas bija īpaši laba pieredze jaunākajiem skolēniem.

Kā atzīst lielākā daļa darbībā iesaistīto, šī nedēļa vērtējama pozitīvi, un atziņas ir daudzveidīgas:

  • Kad ausis dzird, tad rokas dara! Kad ausis nedzird, tad rokas arī darbu nezina;
  • Sapratu to, ka biežāk vajag citus iepriecināt. Prieks veco ļaužu pansionāta iemītnieku sejās bija sirdi sildošs un viss šis projekts man sagādāja vienu vienīgu prieku;
  • Sadarbība ir visa pamats;
  • Sadarbība un atsaucība ir atslēga uz labu paveiktu grupu darbu;
  • Grupa ir tik spēcīga, cik spēcīgs ir tās vājākais posms;
  • Vajag izplānot savu darbu;
  • Man patika ka mani atbalsta un atbalsta manas idejas;
  • Darbu ne tikai bija darīt interesanti, bet es arī iepazinos ar daudziem citiem cilvēkiem;
  • Darīt pašam nav nemaz tik viegli, kā skatīties no malas;
  • Ja visi grupas dalībnieki ir gatavi kārtīgi iesaistīties gala rezultāta veidošanas procesā, tad tas noteikti būs daudzsološs;
  • Es iejutos gida un intervētāja lomā un izpratu, kā ir būt viņiem;
  • Nekad nevajag padoties.

 

Skolēni atzīst, ka vislielāko laiku aizņēmis darba process – padarītā novērtēšana un uzraudzība, lai darbs būtu pēc iespējas kvalitatīvāks, un, tāpat kā ikdienas mācību procesā, tāpat arī šajā nedēļā  kā ļoti svarīga tika atzīta darba plānošanas prasme. Liela nozīme ir sadarbības prasmēm, jo, lai varētu labi realizēt ideju, ir svarīgi uzklausīt citam citu, strādāt komandā, katram uzņemoties un atbildīgi veicot savu pienākumu.

 

Katrā darbnīcā piektdien, 28. maijā, tika prezentēts gala produkts,  un prezentācijās piedalījās interesenti, sadarbības partneri, kā Dabas mājas speciālisti, Jauniešu mājas darbinieki, Liepājas Tūrisma biroja darbinieki, Liepājas Sociālās mājas iemītnieki u.c. Svarīga ir saņemtā atgriezeniskā saite – izvērtējums par šo nedēļu gan no skolēniem, gan skolotājiem, lai nākotnē šādu mācību procesu varētu pilnveidot. Paldies visiem par dalību!

 

Atskats uz sasniegto šajā nedēļā

  • Darbnīcā “Pludmales dizains” skolēni veidoja dizainu Liepājas pludmales ģērbtuvēm tādu, kādu vēlētos redzēt to mūsu pilsētā. Savu pludmales ģērbtuvju dizainu skolēni prezentēja Liepājas teritoriju uzturēšanas un labiekārtošanas daļas vadītājam Jurim Muskatam.
  • Attēlu galerija

 

  • Divas lieliskas skolēnu grupas, sadarbojoties ar muzeja darbiniekiem, radīja ģeoslēpni Liepājas muzejam.
  • Attēlu galerija

 

  • Skolēni pētīja pieminekļus Liepājā - gan to māksliniecisko vērtību, gan nozīmi, tādējādi uzzinot vairāk par Liepājas personībām un vēsturiskiem notikumiem. Izveidoja grafisko kompozīciju par izvēlēto pieminekli. Radīja ideju un skici par Brīvības pieminekli Liepājā. Skolēni atzina, ka uzzināja par Liepāju daudz jauna, kā arī mācījās radoši izpausties.

5

 

  • Skolēnu grupas izveidotā orientēšanās spēle ir piemērota gan pašiem liepājniekiem, gan arī Liepājas viesiem, iepazīstot pilsētas centra un Jūrmalas parka apkārtni, kā arī uzzinot ko jaunu par Liepājai nozīmīgām personībām un vēsturi

 

  • Izveidotas 5 digitālās spēles  par Liepāju angļu valodā. Spēļu prezentācijā piedalījās 3 uzaicinātie viesi (Erasmus programmas apmaiņas studente no Vācijas Ann-Kathrin, apmaiņas skolniece no Itālijas Anna un Steven no Lielbritānijas), sniedzot pozitīvas atsauksmes.
  1. Izlaušanās spēle 
  2. Par senām koka ēkām 
  3. Spēle nošu ceļš 
  4. Spēle par Liepājas izglītības iestādēm
  5. Spēle par izklaides vietām

 

  • Uz pasaules ir tikai viena patiesa greznība - cilvēciskas attiecības starp cilvēkiem. Un tikai smaids, labas sajūtas, sirsnīgi laba vēlējumi ir dāvanas, kurām nedraud pārklāšanās ar putekļiem. 22 skolēni no 7., 8., 10. un 11. klases izvēlējās sagādāt prieku četriem Veco ļaužu dzīvojamās mājas iemītniekiem, kuri maijā svin dzimšanas dienu. Skolēni veidoja apsveikumus, gādāja pašgatavotus cienastus un pārsteigumus, lai iepriecinātu vientuļos, vecos cilvēkus viņu svētkos. Gan gaviļnieki, gan skolēni bija gandarīti par sarunām vienam ar otru, kas ir īpaši svarīgi šajā grūtajā pandēmijas laikā.

 

  • Escape Room. Katrā klašu grupā tika izveidota viena atjautības kvesta spēle. Skolēni nedēļas sākumā izdomāja savu spēles sižetu un izveidoja plānu visas nedēļas garumā. Otrdien un trešdien skolēni, sadarbojoties grupā, domāja secīgu uzdevumu ķēdi. Spēles gatavošanas rezultātā tika izmantoti dažādi atjautības paņēmieni, piemēram, spoguļraksts, šifrēšana jeb kriptogrāfijas elementi, QR kodu lietošana, mīklas, matemātiskas izteiksmes, Braila raksts un vēl daudzi citi āķīgi uzdevumi. Ceturtdien klašu grupas apmainījās savā starpā ar spēlēm, lai varētu izvērtēt un veikt nepieciešamos uzlabojumus. Un visbeidzot, piektdien, pie mums skolā viesojās Liepājas pilsētas "Jauniešu mājas" gan dalībnieki, gan darbinieki, jo visiem bija milzu interese piedalīties šajās spēlēs. Kopā 3 komandas izspēlēja izveidotās spēles, dažiem tas izdevās, bet kādam arī neizdevās būt atjautīgākam par mūsu skolas skolēniem!

 

  • Vai viegli būt ģimnāzistam? (Dace Groduma - Vīriņa)

    Skolēni grupās veidoja ziņu raidījumu “Vai viegli būt ģimnāzistam?” tiešsaistē vai video formātā. Raidījumā bija nepieciešams iekļaut  interviju, ziņu sižetu angļu valodā,  kultūras notikumu apskatu vai  kultūras ziņu pēc pašu ieskatiem.

  • Video: [1], [2], [3].

 

  • Dzīvo zaļi (Aivis Tālbergs)

    Skolēni no otrreizējām izejvielām veidoja dāvanu kastītes. 

 

 

  • Liepāja caur kustību (Alena Eldmane)

    Darbnīcā tika izveidoti 5 video sižeti par kustību iespējām iespējām Liepājā.
  • Video: [1], [2], [3], [4], [5].

 

  • Atklāj emocijas mūzikā un mākslā (Marta Rozentāle, Kristīne Gundarina)

    Radošās darbības apkopojums  - skolēnu emociju izpausme mūzikā un mākslā. Mākslā skolēni veidoja linogriezumus, zīmēja un gleznoja, mūzikā - dziedāja, spēlēja un radoši improvizēja.