KKKK jeb Kultūras kanona konkurss Kuldīgā

Datums: 2024.gada 3.decembris Autors: Vintra Braša

2024.gada 26.novembrī Kuldīgas mākslas namā notika Kurzemes reģiona Latvijas Kultūras kanona konkursa 1.kārta.

 

2024./2025.gada konkursa moto: iepazīt dziļi, interpretēt atvērti, komunicēt personiski, lai izstāstītu Latvijas Kultūras kanonu grāmatā.

 

2025.gadā Latvijas sabiedrība atzīmēs pirmās latviešu valodā iespiestās grāmatas piecsimtgadi. Lai godinātu latviešu valodu, grāmatniecību, teksta, nozīmju un simbolu lasīt-prasmi, šī gada konkursa uzdevumos izgaismoti daudzveidīgi grāmatas, izdevējdarbības un Latvijas kultūras kanona saskares punkti. Šī gada konkursā jauniešiem jāpievērš uzmanība tam, cik atšķirīgi Latvijas kultūras kanona vērtības uztver un interpretē to nozīmi dažādas Latvijas sabiedrības grupas, kopienas, personības un indivīdi. Pie konkursa uzdevuma – rast saturiski un vizuāli mūsdienīgu, izvēlēto mērķa grupu uzrunājošu veidu, kā radīt stāstījumu par kultūras kanona vērtībām un reprezentēt to grāmatas formā – ķērās divas Liepājas valsts ģimnāzijas komandas.

 

Ance Pakalniņa, Elizabete Vindiga un Ričards Kurvins izvēlētajai mērķauditorijai – blondīnēm – piedāvāja iepazīt mopēdu “Rīga 16”, kameru “Minox” un Daugavas līkumus.

 

Savukārt Dārta Dzene, Arta Elīna Bokuma un Elizabete Liepiņa cilvēkus ar garīgajām vai psihiskajām slimībām iepazīstinās ar LKK iekļautajām arhitektūras vērtībām.

 

Pēc konkursa dalībnieces (Arta, Dārta un Elizabete) stāsta: “Kad pieteicāmies konkursam un izveidojām komandu, zinājām, ka pirmā lieta, ko vēlamies darīt, ir izvēlēties mērķauditoriju. To mēs darījām un nonācām pie grāmatas veidošanas garīgi vai psihiski slimiem cilvēkiem. Šo cilvēku vajadzības ir ļoti būtiskas, tāpēc intervējām valsts aprūpes centra "Kurzeme" filiāles "Aizvīķi" speciālistus, lai noskaidrotu, ko ir nepieciešams iekļaut grāmatā, lai tā būtu praktiska, atbilstoša un droša. Pēc tam sekoja sarunas ar izdevniecību, kuras laikā ieguvām informāciju par grāmatas izdošanas iespējām un citiem praktiskiem aspektiem. Tas palīdzēja mums labāk saprast, kādām prasībām jāatbilst mūsu projektam. Tad ieguldījām laiku grāmatas dizainēšanā. Visbeidzot sagatavojām prezentāciju. Konkurence bija sīva, taču beigās mūsu komanda ieguva 3. vietu, iekļūstot finālā.

 

Šis process bija garš un darbpilns, taču tā laikā mēs uzlabojām mūsu prasmes sadarboties komandā un veikt pētījumu. Gala rezultāts, protams, deva gandarījumu un motivāciju turpināt darbu.”

 

Apsveicu meitenes ar panākumiem pirmajā konkursa kārtā un novēlu nepadoties turpmākajās kārtās!

Ar nepacietību gaidīsim grāmatu!

 

Skolotāja Vintra Braša