Iztēles neierobežoto iespēju apliecinājums

Datums: 2024.gada 23.janvāris Autors: Sandra Okuņeva

Mācības II semetrī ģimnāzijas 7. klašu skolēni uzsāka ar izrādes GLEZNAS ĀRPUS RĀMJIEM noskatīšanos 8.janvārī Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas mājīgajā zālē, Ausekļa ielā 11/15.

 

Mūzikas un mākslas atbalsta fonda KULTŪRMARKA izrāde GLEZNAS ĀRPUS RĀMJIEM ir tapusi programmas SKOLAS SOMA ietvaros īpaši jauniešiem, lai atraktīvā veidā iepazīstinātu ar glezniecības žanriem un teātra spēles stiliem un lai rosinātu skatītājus domāt par mākslas darbu tapšanu un interpretācijas iespējām. Uzvedums parāda piecu Latvijas mākslinieku (Birutas Baumanes, Kārļa Miesnieka, Bruno Vasiļevska, Felicitas Pauļukas un Vilhelma Purvīša) dažādu žanru gleznas, kas aktieru tēlojumā atdzīvojas un pārtop par notikumiem un attiecībām atšķirīgās teātra formās: klaunādē,  biedējošā detektīvā, dzejiskā mūziklā un arī kustību stāstā. Radošā komanda – Viesturs Roziņš (režija),Anete Konste (teksts), Ūna Laukmnae (scenogrāfija), Jēkabs Nīmanis (mūzika), Katrīna Albuže (horeogrāfija), aktieri Anna Nele Āboliņa, Artūrs Trukšs un Pāvels Griškovs – ir izveidojuši oriģinālu izrādi, kasvisnegaidītākajā veidā atklāj cilvēkaiztēles plašumu, piemēram, kādi var būt klusās dabas priekšmetu raksturi un attiecības vai kā iespējams izstāstīt sniega kušanas ainavas noskaņas. Vairāk nekā stundu garās izrādes noslēgumā jauniešiem bija iespēja pašiem izmēģināt, kā top laikmetīgās mākslas darbs, izmantojot līdzpaņemtos priekšmetus.

 

Izrādes noskatīšanās skolēniem ir vērtīga mākslas pieredze un arī ievads kopīgu uzdevumu veikšanai teātra mākslā un vizuālajā mākslā semestra gaitā, kad mācību procesā būs jāveic līdzīgi uzdevumi.

 

Savas pārdomas par izrādē redzēto un iegūtajiem iespaidiem jaunieši atklāja aptaujā, kur vairums ir norādījuši, ka īpaši patikusi aktierspēle un gleznu atveidojumi, bet atzinīgi vērtēta arī izrādes mūzika un kustības.

  • Manas atziņas ir, ka izrādes par mākslu var būt arī interesanti skatīties, jo iepriekš domāju, ka tā nevar būt. Man patika izrāde kopumā un arī izrādes garums.
  • Esmu ļoti priecīga, ka apmeklēju šo izrādi. Mani aizrāva tas, kā viņi pasniedza dažādus mākslas veidus. Nebūtu iedomājusies, ka klusā daba var pārtapt par nākamo Romeo un Džuljetas romānu.
  • Ļoti interesanti, viss pārdomāts, ja būtu iespēja, noskatītos vēlreiz.
  • Man ļoti patika, kā tika attēlotas mūsdienu problēmas un sajūtas šajā izrādē. Forša un smieklīga izrāde, bija interesanti skatīties.
  • Izrāde bija ļoti skaista un smieklīga, un man ļoti patika, kā lidināja meiteni.
  • Kad ir ļoti labi aktieri un bija laba muzika.
  • Manas atziņas ir labas, man viss patika, it īpaši tas, cik labi viņi zināja savas lomas. Manuprāt, es pat pusi no lugas teksta neatcerētos.
  • Esmu sapratusi ko vairāk, ka gleznām ir dziļāka doma un katrs to saprot savādāk. Esmu uzzinājusi par dažādiem mākslas veidiem arī.
  • Ļoti laba, bet uz beigām palika garlaicīgi, jo bija pa maz kustību. Būtu labi, ja izmantotu vairāk rekvizītus.
  • Manuprāt, izrāde bija ļoti laba un aktieriem izcili izdevās iejusties tēlos, jo emocijas bija ļoti dabiskas.
  • Ka ar ļoti dažādām lietām var veidot mākslu. Ka ir vairākas mākslas nozares. Ka arī tikai ar mazu cilvēku sastāvu un nelielu inventāru var veidot ļoti interesantu izrādi.
  • Ka es turpmāk apmeklēšu visus skolas pasākumus.Vajadzētu apmeklēt kādu mākslas muzeju.
  • Es uzzināju gleznu veidus un kas tajās attēlots. Es uzzināju par dažādiem māksliniekiem.
  • Ļoti labi padarīts un ieguldīts darbs.Emocijas ļoti labi attēlotas.Gleznu attēlojums bija interesants, nevis garlaicīgs.
  • Lieliska izrāde un ļoti patīkami, ka nebija gara
  • Man vairāk patika, kad aktieri sāka dziedāt. Vēl man patika, kad aktieri sadarbojās ar skatītājiem, ejot viņiem klāt.
  • Manuprāt, izrāde bija ļoti interesanta un aizraujoša. Skatoties nevarēju sagaidīt, kā izskatīsies nākamā glezna.