Skola-kopienā

 

 

“Skola-kopienā” Eiropas Sociālā fonda Plus projekts Nr. 4.2.3.1./1/24/I/001

 

Projekta mērķis ir attīstīt integrētu skolas-kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku (personu, kas realizē aizgādību) (turpmāk-vecāki) iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas (turpmāk-PMP) riska samazināšanai izglītojamajiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi.

 

 

Projekta apraksts

Projekta ietvaros tiks īstenotas šādas darbības:

  1. Atbalsts starpresoru sadarbības stiprināšanai, attīstot integrētu skolas - kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un PMP riska samazināšanai izglītojamajiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi, kā arī starpinstitūciju sadarbības mehānisma pilnveidei pašvaldībās un preventīvajā darbā iesaistīto speciālistu sadarbībai pašvaldības un izglītības iestādes līmenī ietverot: rekomendāciju izstrādi; mācības par starpresoru sadarbības veicināšanu; pieredzes apmaiņas darbnīcas.
  2. Grupu supervīziju īstenošana pedagogiem, atbalsta personālam, sociālajiem darbiniekiem un izglītojamo mentoriem.
  3. Individualizēta atbalsta sniegšana vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 12. klasei, kā arī profesionālās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības programmas īstenojošo vispārējās izglītības iestāžu izglītojamajiem no 1. līdz 4. kursam, saskaņā ar individuālu plānu, kas izstrādāts katram izglītojamajam:
    • pedagoga atbalsts izglītojamajiem individuāli vai grupās lasītprasmes veicināšanai 1.–3. klasē;
    • pedagoga konsultācijas mācību priekšmetos un atbalsta pasākumu īstenošana izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē; izglītības un skolu psihologa, sociālā pedagoga, pedagoga palīga, speciālā pedagoga, pedagoga karjeras konsultanta,
    • bibliotekāra, skolotāja logopēda, surdotulka un ergoterapeita konsultatīvais atbalsts pēc nepieciešamības mērķa grupas izglītojamajiem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai PMP risks, kā arī izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē;
  4. Izglītojamo mentora programmu apguvuša izglītojamo mentora individuāls atbalsts izglītojamajiem no 13 gadu vecuma, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai PMP risks, kā arī izglītojamajiem, kuri par vispārējās pamatizglītības programmas apguvi ir saņēmuši tikai liecību un atkārtoti mācās 9. klasē vai ir uzņemti profesionālās izglītības iestādē.
  5. Iniciatīvu projektu un partnerības projektu īstenošana, tostarp nodrošinot darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautībām.
  6. Mērķsadarbības un izglītojošu pasākumu īstenošana.

 

 

Projekta īstenošanas ilgums

No 2025. gada 8. maija līdz 2029. gada 31. augustam.

 

 

Projekts ģimnāzijā

No šī gada 3.novembra Liepājas valsts ģimnāzijā ir uzsāktas projekta aktivitātes. Individualizēta atbalsta tiek sniegts 8 izglītojamajiem saskaņā ar individuālu plānu. Konsultācijas sniedz pedagogu palīgi ar mērķi motivēt, atbalstīt un iekļaut skolas vidē un sabiedrībā.