Ģimnāzijas raksti Nr.6 (ideja)
Datums: 2018.gada 31.maijs
Apraksti. Pārmaiņas ir neizbēgamas, un tās, protams, notiek arī izglītībā. Ļoti svarīgi, lai mēs savu attīstības ceļu ietu apzināti un ar skaidru izpratni par to, kādi mēs gribam būt. Tas attiecas gan uz indivīdu, gan arī uz skolu – mācību iestādi. Vai skolas sūtība būtu dot iespēju iegūt izglītību visiem tiem, kuriem tā nepieciešama? Un kā ar tiem, kas domā, ka skolas dotā iespēja izglītoties viņiem nav būtiska nevienā dzīves posmā?
Salīdzini. 6.krājuma autori dalījušies pārdomās par to, ko viņiem nozīmē izglītība, kādas ir digitālā laikmeta zīmes, skolēnu, skolotāju un vecāku acīm skatītas, raksturojuši jaunrades iespējas skolas ikdienā, atklājuši savu redzējumu par to, kādu veiksmīgu mācīšanās un mācīšanas pieredzi gūst, ja tiek pārvarētas mācību priekšmetu vai pat valstu robežas. Un pievērsušies aktuālajam jautājumam, kā pašiem skolēniem uzņemties atbildību par savu mācīšanās procesu.
Veido asociācijas. Skola ir ēka, taču vienlaikus arī dzīvs organisms ar savām pamatvajadzībām, prasību pēc drošības, izteiktu piederības apziņas nepieciešamību, vajadzību tikt novērtētam un alkstošam pašizpausties, ja sekojam A.Maslova vajadzību piramīdas hierarhijas pakāpieniem. Pašizpausme ir unikāla, radoša pēc savas būtības. Nav būtiski, vai top mākslas darbs, praktiska un saimniecībā noderīga lieta vai teksts, kurā runāts par aktuālo, būtisko, laikmetīgo un kuram ir kāds mērķis.
Analizē. Ikviens raksta autors dalās ar mums savas personības izpausmē, un, ja tā ir gana pārliecinoša, noteikti radīsies domubiedri, un skolas dzīvais organisms var atkal iegūt jaunus vaibstus. Varbūt raksta pievienotā vērtība būs padziļināta izpratne par disciplīnu, mudinājums mērķtiecīgi pilnveidot savas digitālās prasmes, apzinoties arī t.s. reālās un virtuālās pasaules saskarsmes trauslo robežu. Varbūt rakstītais vārds lasītāju iedrošinās attīstīt savu talantu kādā jomā, ar lielāku atdevi iesaistīties klases dzīvē, apzināti izmantot savu radošo potenciālu gan skolēnam, gan skolotājam u.tml.
Pārliecini vai atrunā. Skats un iekšpuses un skats no malas – tā varētu raksturot tos divus redzespunktus, kas satiekas šajā krājumā. Iekšupvērsti skatās šī krājuma rakstu autori skolēni, skolotāji, taču mums ir ļoti svarīgs arī absolventu, vecāku un arī vienkārši kāda jomas eksperta mazliet distancētais skats no malas. Doma, attieksme, pārliecība, pieredze …, un rodas iemesls diskusijām un ir iespējai vienoties par labāko risinājumu veidu, arī pedagoģiskajā darbā. Šeit un tagad.
Izmanto. Lai neapsīkst vēlme un entuziasms piedalīties iespējām bagātajā skolas tapšanas procesā par labu un efektīvu skolu! Uz tikšanos 3. Liepājas valsts 1.ģimnāzijas rīkotajā konferencē „Radoši meklējumi mūsdienu pedagoģijā: teorija un prakse”