Ģimnāzijas raksti Nr.5 (ideja)
Datums: 2017.gada 26.maijs
Apraksti. 2017.gada 14.jūnijā Liepājas reālģimnāzijas dibinātājam Arnoldam Spekkem apritēs 130. Vēlamies aizsākt jaunu konferenču ciklu Spekkes lasījumi, lai dažādās auditorijās aktualizētu jautājumus, kas būtiski mūsdienu skolai. Skolas izdevums Ģimnāzijas raksti tradicionāli atbalso būtiskākos sarunu lokus.
Salīdzini. 5.krājuma rakstu autori šoreiz atklājuši savu izpratni par skolu (ģimnāziju), demonstrējot gan kādas jomas profesionāļa unikālo prasmi analizējamo problēmu objektīvi aplūkot no dažādiem rakursiem, gan ģimnāzijas personiski skartā – skolēna, absolventa, pedagoga – ieinteresētību savas skolas procesu izpratnē, apzinoties tās attīstības vajadzības un paužot cerības par to realizēšanos.
Veido asociācijas. Liepājas Valsts 1.ģimnāzija – valsts nozīmes arhitektūras piemineklis kopš 2013.gada. Lai šo statusu iegūtu, tika veikta ēkas arhitektoniskā un mākslinieciskā izpēte, atklājot pat pašus pirmos sienu krāsojuma slāņus. Ģimnāzijas dibināšanas laika un spilgtāko personību atcere Latvijas simtgades priekšvakarā rosina mūs atgriezties arī pie garīgajām saknēm un vairāk nekā jebkad aizdomāties par skolas (ģimnāzijas) sūtību mūsdienu sabiedrībā.
Analizē. Kā novērtēt un sadzīvot ar ģimnāzijas arhitektonisko savdabību, kļūt vispusīgi izglītotam cilvēkam, kas izprot savu mācīšanās vai mācīšanas procesu, personībai ar aktīvu dzīves pozīciju, neatkarīgu viedokli, maksimāli izmantojot skolas piedāvātas iespējas gan ikdienas mācību darbā, gan interešu izglītībā – tie ir aktuāli jautājumi, par kuriem aicinām aizdomāties šo Ģimnāzijas rakstu potenciālos lasītājus.
Pārliecini vai atrunā. Laiks, kurā dzīvojam, mūs rosina būt atvērtiem, dalīties savās izjūtās, domās un pieredzē, meklēt domubiedrus. Kāda ideja, interese vai nepieciešamība rosina cilvēkus kļūt par rakstu autoriem vai par to lasītājiem un satikties Liepājas Valsts 1.ģimnāzijas fiziskajā vai garīgajā telpā, paužot savu pozīciju, kas ne vienmēr ietverama divos vārdos – par vai pret, bet tā mēs piepildām savas pašrealizēšanās, izaugsmes vajadzības.
Izmanto. Lai drosmīgi metam tiltus no pagātnes uz nākotni, apzinoties tagadnes iespējas!