Pētniecība mācību procesā – Liepājas ielas, kas ved uz skolu, izzinot

Datums: 2019.gada 30.maijs

Trešdien, 29.maijā, skolas aulā pulcējās ģimnāzijas 7. un 8. klašu skolēni, lai iepazīstinātu savus skolasbiedrus un skolotājus ar paveikto nedēļas garumā – pētījumu par vienu Liepājas ielu. Katra klase, izmantojot izveidoto infografiku, stāstīja un rādīja savu paveikto. 7.a klases skolēni  pētījuši Uliha ielas garumu attiecībā pret citām Liepājas ielām, uzzinājuši to, kas ir Ulihs, Rimbenieks, kādas ēkas atrodas šajā ielā. 7. b klases skolēnu pētījums saistīts ar Kūrmājas prospektu. 7.c klase nopietni izpētījuši Toma ielu, piedāvājot savu problēmas risinājumu, kā šo ielu pievērst tūrismam, apzinot restaurējamās mājas, ēkas ar īpašo vēsturi, kā arī izpētot, kāpēc ikdienā pa Toma ielu brauc mazāk mašīnu nekā pa citām ielām. 7.d klase izzinājuši Ausekļa ielu, uzmanību pievēršot ne tikai tās vēsturei, bet arī ēku detaļām, kā, piemēram, ārdurvīm. 8.a klase iepazīstināja visus ar interesantiem izpētītiem jautājumiem, kā, piemēram, kādi ir iemesli Līvas upes izzušanai, kā ir pareizi saukt šo ielu – Dīķa vai Dīķu, kino vēstures lappuses no kinoteātra “Palass” u.c. 8.b klase izveidojusi saistošu infografiku, kurā atklātas Jūras ielas dažādas lappuses, ļaujot ikvienam interesentam, atbildot uz dažādiem jautājumiem, pašam kļūt par izzinošu pētnieku, noskaidrojot par latviešu ornamentu izmantojumu, par to, kas kopīgs sālim un viesnīcai “Promenāde”, vai stiklotās ēkas ir šķērslis putniem..  Savukārt 8.c klases skolēni pētījuši Graudu ielas izcelsmi, ūdens notekas ielā u.c.

 

Skolēni nedēļas laikā apguvuši prasmes strādāt komandā, nostiprinājuši zināšanas un praksē pārbaudījuši, cik viegli vai grūti ir izvirzīt pētāmo problēmu, kādi informācijas avoti jāizmanto, lai šo problēmu varētu izpētīt. Apgūtas prasmes plānot laiku un soli pa solim realizēt izvirzīto mērķi. Tāpat liels izaicinājums ir nostāties skolasbiedru priekšā un prezentēt savu paveikto, kas nebūt nav viegli.

 

Skolēni aptaujas veidā snieguši atgriezenisko saiti par šo nedēļu, atzīstot, ka nedēļas laikā iegūts daudz un ka vēl ļoti daudz jāmācās, lai kļūtu par zinātkāru un domājošu pētnieku.

 

Paldies visām skolotāju komandām, kas virzīja skolēnus apgūt pētnieciskās prasmes, paldies skolēniem par interesantiem un saistošiem pētījumiem.